Żegnaj gwatemala, hej na Kubie – nasza podróż z jeziora Atitlan do Hawany

Możemy ledwo polegać z naszej przyjemności, czekając na molo na następną Lancha (łódź), aby zabrać nas z naszego domu w Santa Cruz do Panajachel. To była początek naszej podróży do Hawany na Kubie. Część nas była niefortunna, by pożegnać się z Gwatemali, a także naprawdę podobał nam się nasz dwukomiesięczny pobyt na uroczym jeziorze Atitlan… ale jesteśmy podróżnikami, a także przygotowani do modyfikacji scenerii!

Ta podróż będzie dla nas świętem. Dzięki kłopotom z odkryciem sieci na Kubie, a także przy tak wysokich kosztach połączenia na godzinę, podjęliśmy decyzję o dużo wolnym. Trudno pracowaliśmy, aby przygotować wszystkie nasze niezależne artykuły, a także artykuły na naszą stronę przed wyjazdem, zorganizowaliśmy niektóre artykuły w sieci społecznościowej, a także wysłaliśmy potrzebne e -maile.

Jedzieliśmy offline!

Czekam, aż łódź Lancha zabierze nas do Panajachel
To była długa podróż z Santa Cruz do Panajachel do Gwatemali City do Panama City do Hawany, jednak gdy nasz samolot wylądował na lotnisku, oficjalnie byliśmy na wakacjach. Ta podróż dotyczyła bycia podróżnikami – a nie pisarze blogów, a także podróżników, tylko rutynowymi podróżnikami. Nadal zorganizowaliśmy się do robienia zdjęć, a także do tworzenia filmów, jednak bez żadnych terminów artykułów, bez odwracania uwagi od sieci społecznościowych lub potrzebnych (chęci) kontroli e -maili, moglibyśmy się cofnąć, a także całkowicie czerpać przyjemność z celowników, Wydaje się, że wokół nas pachnie.

Sala przybycia do terminalu lotniczego Hawana była całkowitym bałaganem. Ludzie wyglądali, jakby zostali zagubieni, a także istniały znaczące składy imigracyjne, a także bezpieczeństwo. Bagaż był losowo ułożony wokół terminalu lotniczego, a pasek przenośnika bagażowego poruszał się w tempie ślimaka. W budynku nie było klimatyzacji, a wilgotność późnym popołudniem była tak gruba, że ​​mieliśmy trudności z oddychaniem. Nasza skóra była lepsza, a także wilgotna, a także nie mieliśmy wody do picia. Byliśmy w transporcie, biorąc pod uwagę to 5:00 tego dnia, a także w określonym wymogu prysznica…

Ale to wszystko nie miało znaczenia, byliśmy na Kubie! Żadna ilość ciepłych lub bagażowych irytacji nie może do nas dotrzeć, nasze duchy były wysokie, a także byliśmy tak zachwyceni na Karaibach.

Terminal lotniczy znajduje się około godziny poza Hawaną, a także szczęście dla nas, nasz taksówkarz był w stanie mówić po angielsku, a także może powiedzieć nam o różnych budynkach, a także obszarach, podczas gdy my jedzieliśmy do miasta. Stare samochody i ciężarówki z lat pięćdziesiątych minęły, wózki konne dzieliły drogę, a także, gdy wjechaliśmy do miasta, byliśmy pod wrażeniem rozpadających się, kolorowych budynków wokół nas.

To była hawana, którą wyobrażaliśmy sobie.

Nasz kierowca dokładnie zrozumiał, jak dotrzeć do naszej CASA (Homestay), a także powitała nas uśmiechnięta Fina, a jej mąż Daniel. Zorganizowaliśmy się, aby pozostać w danych CASA w całym kraju. Za ułamek kosztów hotelu podróżni mogą pozostać w gospodarstwach domowych, a także mieć własną przestrzeń, a także prysznic na Kubie. Zjadają śniadanie, a także kolację (jeśli chcesz), jednak najlepsze jest to, że jesteś traktowany jak gospodarstwo domowe, a także możesz pozostać z ludźmi regionalnymi, a także rozmawiać z nimi o swoim kraju, odkrywając o tym ich. Jest to również doskonała metoda, aby pomóc w umieszczeniu pieniędzy w kieszeniach Kubańczyków, a nie do rządu.

Urocze casa, w których będziemy kosztować 5 dni
Wyciągnęliśmy nasze worki po schodach do domu drugiego poziomu, a także po otwarciu drzwi, nasze szczęki faktycznie spadły. Casa była piękna! Ściany zostały pomalowane na pastelową brzoskwinię, a także żółtą, podczas gdy sufity miały 5 metrów wysokości, a także z wyjątkowo skomplikowanym formowaniem korony. Było znaczące życie, a także jadalnia, strefa kuchenna oferowana do naszych wykorzystania, a także odrobinę miejsc do siedzenia. Nasza sypialnia była duża z dwoma łóżkami, komodą, klimatyzacją, a także osobistą łazienką.

Wierzyliśmy, że gospodarstwo domowe dzieliło dom, jednak potem odkryliśmy, że posiadają cały podłogę, a ich osobisty dom był bezpośrednio po drugiej stronie korytarza. Cztery przestrzenie po naszej stronie CASA dotyczyły turystów, a także w świetnym interesie z niektórymi Kanadyjczykami, hiszpańskimi i szwajcarskimi podróżnikami.

Z przyjemnością czerpaliśmy z homara, lucjan, a także posiłków wieprzowych w CASA! Daniel jest wyjątkowym kucharzem
Fina mówiła po angielsku, a także mogliśmy uzyskać od niej pewne pojęcia o tym, gdzie jeść, a także o tym, co zobaczyć w pobliżu Casa. Mieliśmy również wiele obaw związanych z naszym bezpieczeństwem osobistym, jakJako bezpieczeństwo naszych rzeczy osobistych podczas pobytu w mieście. W Gwatemali, mimo że wioski na jeziorze Atitlan są raczej bezpieczne, chodzenie pomiędzy wieloma wioskami jest nieważne, ponieważ możliwość okradania jest stosunkowo wysoka. Kiedy byliśmy w Gwatemali City (gdzie przestępczość, rozbój i morderstwo są szokująco częste) musieliśmy zostać w zamkniętej okolicy na noc, a także chociaż terminal lotniczy był tylko 1 km od naszego hostelu, nadal było to, że było to Musiałem zabrać tam taksówkę, aby zapobiec mułowi!

Czuliśmy się absolutnie wolni od ryzyka, jak i bezpiecznie, mieszkając w Santa Cruz/Paxanax, a także podczas podróży po Antigui. Jednak jednak Ameryka Łacińska jest rozumiana ze swojego strasznego przestępstwa, a także wysokiego wskaźnika zabójstw.

Podróż na Kubę była powiewem świeżego powietrza. Nie musieliśmy już martwić się o nasze rzeczy osobiste, a także nasze bezpieczeństwo osobiste. Ten kraj Karaibski szczyci się tym, że jest wolnym od ryzyka miejsce dla podróżników, co jest niesamowite, że otoczone jest kilkoma najbardziej niebezpiecznymi krajami na ziemi.

Noszenie naszej kamery nie było problemem (nawet w nocy), a także spacery o północy Down Dark Alleyways było w porządku, ponieważ wszyscy byli, a także do 23:00 lub północy każdej nocy… nawet rodziny. Fina powiedziała nam, abyśmy nie martwili o nic – co najwyżej, po prostu trzymaj naszą kamerę w naszej torbie, a nie na noszenie późno w nocy.

Wielkie kino oświetlone w nocy

Wkrótce odkryliśmy, że jednym z powodów, dla których Kuba ma tak niski wskaźnik przestępstwa, jest CDF (komitety obrony rewolucji), który jest podobny do sąsiedztwa, który istnieje zarówno w każdym mieście, jak i wiosce. 95% wszystkich kwalifikujących się Kubańczyków jest członkami tej grupy, a także choć może być sprzeczne z pewnymi podstawowymi prawami do prywatności, które przyjmujemy do zatwierdzenia na Zachodzie, utrzymuje to wskaźnik przestępstwa do minimum.

Nasza nowa Finda nie przeszła tak wielu szczegółów na temat bezpieczeństwa na Kubie, jednak nie musiała. Czuliśmy się już bez ryzyka, po prostu oceniając energię na zewnątrz. Po przechyleniu mile widzianego napoju jasnego różowego, świeżego soku guawy, byliśmy przygotowani do miasta. Nie miało znaczenia, że ​​podróżowaliśmy od dłuższego czasu, a także gorąco i lepki, zrezygnowaliśmy z prysznica. Zamiast tego po prostu zrzuciliśmy nasze torby na podłogę, a także ogólnie wybiegliśmy z CASA, aby sprawdzić żywe miasto Hawana.

Bądź na bieżąco, aby usłyszeć o naszym tygodniu spędzonym w Hawanie – ogółem ze zdjęciami, a także ciekawym filmem!

Szybkie notatki podróżników:

Lot z Gwatemali (GUA) do Hawany (HAV) do San Jose (SJO) = 710 USD / osoba

Taksówka z terminalu lotniczego Hawana do centralnej Hawana = 20–25 CUC (20–25 USD)

Prywatna przestrzeń w Casa Daniel i Fina = 7,50 USD / osoba

Karta turystyczna (obowiązkowa na Kubę) = 20 USD / osoba

Specjalne podziękowania dla Casa Daniela Y Fina, znanego również jako Casa Habana Blues 1940 i Hostels Club za trzymanie nas podczas naszego pobytu w Hawanie. Jak zawsze wszystkie myśli, opinie, a także oceny pozostają naszym własnym, pomimo każdego rodzaju otrzymanych bezpłatnych usług.

Kłamać? Przypiąć! ?

Oświadczenie: Kozy w drodze jest partnerem Amazon, a także podmiot stowarzyszony dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Wskazuje to, że tworzymy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu, a także kupujesz od tych sprzedawców.