Trick Pool of Kuang Si Waterfall

Ostatnia aktualizacja: 03/17/20 | 17 marca 2020 r. (Oryginalny post: 11/11/2016)

Uwaga: ta pula już nie jest dostępna tak dobrze, jak nie powinieneś tam iść.

„Czy chcesz dołączyć do nas, aby jutro zobaczyć wodospad?” Zapytała kobiety po drugiej stronie stołu.

“Pewnie!” Odpowiedziałem.

I tak, udałem się do znanych wodospadów Kuang Si w Luang Prabanga z trzema nieznajomymi, które zadowoliłem podczas kolacji.

Spaceruj po Luang Prabang przez ponad dwie sekundy, a wielu szoferów Tuk-Tuk zapyta, czy chcesz iść do wodospadu.

I sugerują tylko jeden: Kuang Si.

Wodospad został odnotowany w moim przewodniku jako „obowiązkowy”, a także każdy podróżnik, z którym rozmawiałem, zanim pójdę do miasta, powiedział mi, że szaleję, że nie widzę upadków.

Zwykle, gdy tak wiele osób mówi tak entuzjastycznie o miejscu, ostatecznie byłem sceptyczny. Myślę, że to będzie pułapka podróżnika. Będzie to jedna z tych uroczych lokalizacji tak przytłoczonych tłumami, które przepływają dla idealnego selfie, że nie będę w stanie na chwilę uciec.

Budząc się wcześnie rano, czekałem w odpowiednim satysfakcjonującym miejscu dla moich nowych przyjaciół. Musieliśmy zaplanować jeden z licznych szoferów Tuk-Tuk, którzy czekają na turystów takich jak my.

Jeden podszedł do mnie tak samo, jak zaczęliśmy taniec tak stary: haggnęliśmy, żartowaliśmy, zrodziliśmy ramiona z frustracji, odszedł, a następnie zainteresowało się kosztem, który udawał, był równie niski, a mi się rozumiałem nieco wysoko.

Moi dobrzy przyjaciele, a także wsiadłem do naszej wspólnej taksówki z kilkoma innymi nieznajomymi, a także pojechałem godziną przed miastem do wodospadów. Powietrze ochłodziło się, gdy mijaliśmy małe, brudne miasta, były instytucje, w których grali młodzież, a także krzyczały na zewnątrz, a także urocze posągi Buddy, pola ryżowe, a także w oddali, a zielone góry.

To było moje pierwsze prawdziwe spojrzenie na Laos, ponieważ wylądowałem poprzedniej nocy. Był prosty, dziewiczy urok.

Po wyświetleniu się, a także opłaceniu naszej opłaty wstępnej 20 000 LAK (2,50 USD), po raz pierwszy zatrzymaliśmy się w znanym Sanktuarium Bear. Azjatyckie czarne niedźwiedzie lub niedźwiedzie księżycowe są gatunkiem zagrożonym, ponieważ ich żółć jest wykorzystywana w medycynie chińskiej w celu „łagodzenia ciepła wewnętrznego” (jest to również przepisywane na wszystko, od kaca po raka, a także odkryte w typowych produktach do kąpieli).

To sanktuarium ratuje je, a także domy 23 niedźwiedzie, które mogą teraz wędrować, a także zachwycić życie poza klatką. Sprawiło, że chciałem niedźwiedzia. Byli tak urocze i futrzane.

Patrzyliśmy, jak wspinają się, a także w dół drzewa, bawią się ze sobą, a także pili wodę. Zbiorowy „awwww” ogarnął obserwatorów za każdym razem, gdy niedźwiedź był bliski.

Po zakończeniu, kontynuowaliśmy w kierunku wodospadów, podekscytowani pływaniem.

Kuang Si to ogromny wodospad, który płynie z bogatą wapienną dżunglą, a także opróżnia się w serii trzech starannie kaskadowych basenów. Z najniższego basen wydaje się być krokiem w twojej metodzie tak samo jak święta świątynia.

Legenda głosi, że sprytny stary facet wezwał wodę, kopiąc w ziemię. Następnie złoty jeleń wykonał dom pod skałą rozciągającą się spod nowych wody. Stąd pochodzi nazwa Kuang Si: „Kuang” implikuje jelenie, a także „Si” implikuje DIG.

Zaczęliśmy od najniższego basenu, a także wędrowaliśmy w kierunku wodospadu. Spacerując z każdym basenem, czujesz się tak, jakbyś odkrył się w bajkowej opowieści, z wodą płynącymi po białych skałach wapiennych do basenów akwamarynowych otoczonych tropikalnymi drzewami, które wpuszczają najlepszą ilość światła.

Im lepiej dostajesz się do wodospadu, tym więcej grup ludzi, które widziałem, pływając pod wodospadem, spacerując po skałach, a także robiąc nieograniczone zdjęcia.

Patrząc na tłumy, a także po cichu przeklinanie w nadziei, że wyjdą ze zdjęć, które próbowałem zrobić, nie mogłem jednak pomóc, jak cudownie była ta scena. Wszyscy mieli rację: ta lokalizacja była obowiązkowa.

Patrząc na turkusową wodę, gdy upadła na krawędzie skał, z światłem rzucającym eterycznym blaskiem na scenie, tłumy, a także hałas nie mogły oderwać się od piękna tego miejsca.

„Czy powinniśmy zdecydować się na kąpiel lub wędrować jeszcze trochę?” Zapytałem dziewczyny.

„Wędźmy jeszcze trochę”.

Kontynuowaliśmy, podziwiając każdy basen, aż wreszcie dotarliśmy do wodospadu. Gdy woda kaskadowa w potokach dźwięku, patrzyliśmy z upuszczonymi szczękami. Co za piękny widok! Ten wodospad przecięty dżunglą jak brzytwa. Nie mogłem dokładnie pokonać, jak intensywnie i fantastycznie wyglądało.

Z najlepszej strony wodospadów wspięliśmy się na błotnistą, zaniedbaną, używaną ścieżkę, która często wymagała odrobiny umiejętności alpinistycznych. Nasza nagroda była najlepsza, a także jej spektakularne widoki na dolinę.

Wędrowaliśmy po szczycie ogrodzonego wodospadu, brodząc z basenami, a także przekraczając chodniki. Byłem uderzony dokładnie, jak niewiele osóbere were compared with below. though the pools below were full of people, barely a fraction of them came as much as delight in the view.

At the edge, we took in the large area of Laos. I let out an audible “wow.” I had no concept exactly how eco-friendly Laos was. We stood there as well as stared.

As we were about to descend, a good friend of the women came up as well as asked if they had discovered the entrance to the trick pool.

“What trick pool?” we asked in unison. Our voices shooting up in excitement. There’s nothing much more interesting to a traveler than something off the beaten path.

He told us that even more down, along the path we’d climbed already, was a hidden entrance to a mid-level pool that was practically empty. He hadn’t been able to area it as well as desired our help. The women wished to join, as well as though I hemmed as well as hawed, I agreed, as well as we backtracked down the method we concerned look for this hidden entrance.

As we descended, we spied what appeared like one more little path in the forest.

We climbed with the very first one barrier as well as then one more to walk along a path. Within a minute, we concerned the trick pool. before me was an aquamarine basin below a cascading waterfall lit up with the setting sun of the day. Rays of light eked with dense trees as well as produced an even much more fairy-like atmosphere than the one below.

Surrounded by jungle, it was like we had the world to ourselves. No touts, no crowds, nobody taking photos — it was just us few enjoying this gift from nature.

But the trick pool wasn’t completely a secret. A handful of other intrepid backpackers were already swimming around.

“No matter,” I thought. I needed to great down after my long hike in the hot sun. After a long, hot day of hiking, the water, though cold, was refreshing. The water was deep sufficient to swim around, as well as we played in the pool as well as went over to the edge, where we discovered a bit shelf to sit on, look down, as well as spy on the tourists below, who didn’t seem conscious of this special location best above them.

After playing for what seemed like minutes however was truly hours, we made our method back with just sufficient time to eat at one of the stalls that line the road before our trip arrived. We feasted on BBQ chicken, sticky rice, as well as som tam (spicy papaya salad). The poultry was cooked to perfection, with the skin just the best amount of crispy, as well as the sticky rice soaked up the completely sweetened som tam.

It was the ideal end to a ideal day.

How to get to the Kuang Si Waterfalls

Getting to Kuang Si is easy. just pick up a tuk-tuk (called “songtaews” here) from the center of town in Luang Prabang. They depart anytime you want as well as expense around 50,000 LAK ($6 USD) for a shared trip (usually 5-6 people). The trip will take around 45 minutes.

If you have a mid-size group of people you can lease a personal van (with AC) for around 250,000 LAK ($30 USD) which can be much more cost-effective (and much much more comfortable) if you have people to label along z.

The finest time to see is from December to may because the monsoon season will have ended as well as the pools will be settled.

The entrance charge for Kuang Si falls is 20,000 LAK ($2.50 USD).

Book Your trip to Laos: Logistical suggestions as well as Tricks
Zarezerwuj swój lot
Use Skyscanner or Momondo to discover a affordable flight. They are my two preferred browse engines since they browse sites as well as airlines around the globe so you always understand no stone is left unturned. begin with Skyscanner very first though since they have the most significant reach!

Zarezerwuj swoje zakwaterowanie
You can book your hostel with Hostelworld as they have the most significant stock as well as finest deals. If you want to stay somewhere other than a hostel, utilize Booking.com as they consistently return the most affordable rates for guesthouses as well as affordable hotels. My preferred locations to stay are:

Friendly Backpackers Hostel

Sunruse Riverside pool Hostel

Downtown Backpackers Hostel

Nie pamiętaj o ubezpieczeniu podróży
Ubezpieczenie ubezpieczeń podróży zabezpieczy Cię przed chorobą, obrażeniami, kradzieżą, a także odwołaniem. To obszerne bezpieczeństwo w sytuacji, wszystko idzie nie tak. Nigdy nie wybieram się na wycieczkę, ponieważ musiałem go używać wiele razy w przeszłości. My preferred business that offer the very best service as well as value are:

Safety Wing (for everybody below 70)

Zapewnij moją podróż (dla osób powyżej 70)

Medjet (for extra repatriation coverage)

Looking for the very best business to save money With?
Check out my resource page for the very best business to utilize when you travel. I listing all the ones I utilize to save money when I’m on the road. They will save you money when you travel too.

Want much more info on Laos?
Be sure to see our robust destination guide on Laos for even much more planning tips!