Trekking w Jyrgalan, Kirgistan: Nasze doświadczenie oznaczające nową ścieżkę Keskenkija

Intrepid Travellers udają się do Kirgistanu w celu znalezienia doświadczeń kulturowych, ryzykownych działań i obszarów poza obop.-z których jest wielu. Osoby w zrozumieniu podróżują tu od lat, ciesząc się trudnymi krajobrazami i ciepłą gościnnością.

Mimo to Kirgistan jest miejscem, o którym niewiele osób słyszało jako cel podróży, a nawet mniej odkrywało. Kiedy zostaliśmy zaproszeni przez USAID – BGI i odkrycie Kirgistanu, aby powrócić do naszego ulubionego „Stanu” w regionie, skorzystaliśmy z okazji.

Kiedy odkryliśmy, że będziemy wędrować ścieżką, która nie została jeszcze wykreślona, ​​i że to my oznaczamy ją dla przyszłych podróżników, byliśmy zachwyceni!

Wioska Jyrgalan jest rozwijającym się hotspotem w kraju. Ten nieskazitelny obszar jest dla osób z żądnym przygód duchem i podobnym do dziczy. Z wypełnionymi naszymi torbami wyruszyliśmy z Aten do Bishkek i przygotowaliśmy się do nadchodzącej podróży z naszymi przyjaciółmi, Jarryd & Alesha.

? Uwaga: W przypadku wszelkich zapytań dotyczących Jyrgalana, ścieżki pętli Keskenkija lub innych doświadczeń i działań w okolicy prosimy o kontakt z nami w przypadku wszelkich pytań. Odpowiemy jak najszybciej.

Czytaj więcej: Trekking w Kirgistanie: poradnik na ścieżkę Keskenkija w Jyrgalan

Kirgistan, jesteś pięknem!

Wioska Jyrgalan

Jyrgalan był wszystkim, co naprawdę mieliśmy nadzieję, i więcej. Z zaledwie 1000 mieszkańców ma niezwykle przyjazny charakter. Minęliśmy małe domy wykonane z drewna, cegły i cementu, a liczne krowy, kurczaki, konie i owce wędrowały po polnych drogach. Kobiety przyniosły pranie w wiadrach na ulicy, a facet wyjechał zwierzęta gospodarskie od konia.

Była jedna szkoła, cmentarz i meczet. Z jednej strony otaczają wioskę wioski, a z drugiej śnieżne szczyty. To była odpowiednia górska wioska!

Dzień prania w wiosce Jyrgalan
Pokazaliśmy się w naszym pensjonacie Alakol Eco-Center, który został zbudowany w 2014 roku przez Emil i Gulmira. Przed finansowaniem i wsparciem zapewnianym przez USAID – BGI Kirgis Project, wioska Jyrgalan mogła spać tylko 15 turystów i wszyscy musieli znaleźć ten pensjonat.

Od października 2016 r. W Jyrgalan i 64 łóżka jest obecnie 5 pensjonatów! Zakwaterowanie jest dostępne przez cały rok.

Alakol Eco Center – nasz jurt znajduje się wyjątkowo tył, strefa kuchni znajduje się z przodu, a zdjęcie jest pobierane z niedawno odnowionych pokoi
Zostaliśmy powitani uśmiechniętymi twarzami w Eco-Center Alakol i zostaliśmy pokazani w naszym pokoju, który został niedawno odnowiony i miał osobistą łazienkę. Następnie zauważyliśmy, że na drewnianej platformie wzrosła jur. Ponieważ czwórka nas (Jazza, Alesha, Nick i ja) lubimy Yurts, zapytaliśmy, czy zamiast tego możemy tam spać.

Jaka jest lepsza metoda, aby rozpocząć naszą dwutygodniową podróż razem niż śpiąca w dniu 1?

Wnętrze jurtu zdecydowaliśmy się spać w pensjonacie w Jyrgalan
Jak dostać się do Jyrgalan

Przede wszystkim, jeśli przeglądasz googlemaps.com, tak naprawdę nie jest tam, gdzie jest! Plikowali to Jergalan i umieścili w niewłaściwym miejscu. Kliknij link powyżej lub wyświetl poniższą mapę, aby zobaczyć prawdziwą lokalizację.

Jeśli przeglądasz Maps.me, jest to pisane Dzhergalan. Jeśli sprawdziłeś mapy topograficzne, jest to Jyrgalan. Mylne, wiem.

Wioska Jyrgalan znajduje się około 47 kilometrów na północny wschód od miasta Karakol.

Aby dostać się do Jyrgalana z Karakolu, po prostu dostaniesz Marshrutkę (mini autobus) z głównego dworca autobusowego. Działają one 4 razy dziennie, a koszt wynosi około 1 USD za osobę. Podróż trwa około 45 minut. Jeśli nie masz pewności, jak złapać autobus do Jyrgalan, porozmawiaj z DMO w Karakolu, który znajduje się obok Fat Cat Cafe przy 22, Gagarin Street. Mogą również pomóc zorganizować wycieczki po Jyrgalan z tego biura.

Plan trekkingu

Rodzina, personel i podróżnicy zadowoleni w okrągłej kuchni i cieszyli się wspólnym domowym posiłkiem – jedzenie było pyszne! Ale zanim zdążyliśmy przenieść uroczystość do naszego jurtu po kolację Cognac i gitarę grającą od właściciela pensjonatu Emil, musieliśmy satysfakcjonować naszą drużynę trekkingową i regionalnymi przewodnikami, aby zaplanować naszą ścieżkę na następny dzień.

Nie byliśmy jedyną załogą planującą przygodę z pensjonatu Emil. Było też kilku innych podróżników, którzy mieli też przewodniki i plany, ale Jazza, Alesha, Nick i ja zastosowali się do naszej grupy przewodników koni i specjalistów z górami do małej przestrzeni w pobliżu kuchni. zbieranie się wokół topograficznegoMap, omówiliśmy ścieżkę i plan podróży, którą mieliśmy rozpocząć poran.

Plan polegał na wyjściu do Echkili Tash, zajmując 4 dni i około 70 kilometrów. Ale właśnie wiedzieliśmy, że na drugim przejściu było jeszcze cztery metry śniegu, które musielibyśmy przekroczyć około 3 200 m. Gdybyśmy mogli to się skończyć, nie byliśmy pewni, co miałaby dla nas trzeci przepustka, a na 3 800 m, przejście w Blind nie byłoby najmądrzejszą decyzją.

Była też szansa, że ​​jeśli będzie już śnieg podczas wędrówki, moglibyśmy utknąć między dwoma wysokimi przejściami.

Omówienie warunków pogodowych i opracowanie nowego planu trekkingu

W ciągu kilku minut rozmowy zmieniły się z angielskiego na rosyjski i więcej wskazywania na mapę i nastąpiło konsultacje z regionalnym ekspertem górskim. Spojrzałem na Nicka i wyszeptałem „Czuję się o to niepokój”. To była noc, zanim przypuszczaliśmy, że wyruszyliśmy na to, co będzie trudne, a teraz istniała możliwość utknięcia na górze na śniegu.

Jakby czytanie mojego umysłu, przewodnik trekkingowy i przewodnik koni porzuciły wstępny plan, wybór go nie był wystarczająco wolny od ryzyka. Wymyślili nową ścieżkę – właściwie wtedy! Mów o spontaniczności.

Azamat (nasz przewodnik koni) spędził całe życie w górach, a ponieważ był dzieckiem, poluje i sprawdzał szczyty wokół Jyrgalana. Zrozumiał obszar, który może wykonać fantastyczną podróż – ale wciąż było wiele czynników, których wszyscy nie byli pewni.

Czy był most, aby przekroczyć Rushing River? Dokładnie jak wysoka była teraz woda? Czy jeden z podań był pokryty śniegiem? Dokładnie, ile kilometrów była ta trasa? Czy było to wykonalne w ciągu trzech dni?

Zdecydowaliśmy, że przekroczymy te mosty (właściwie i w przenośni), gdy przyszli.

Czytaj więcej: Trekking do Ala-Kul i Altyn Arashan bez przewodnika

Dzień 1

(Uwaga: Wszyscy ukończyliśmy tę podróż w ciągu 3 dni, ale po tym zdecydowano, że należy ją wykonać za 4–5 dni. Kliknij tutaj, aby zobaczyć artykuł, który wyjaśnia 4 i 5 -dniowe opcje.)

Zgodnie z porankiem obudziliśmy się do szumu w pensjonacie. Wszyscy byli wstali i przygotowani do wyruszenia na różne podróże po wiosce. Niektórzy jechali konno na blisko jeziora, inni byli na nocnej wycieczce do wodospadu, a nas czwórka z naszymi przewodnikami i załogą wyruszyli w nieznane.

Wszyscy wyruszają na swoje przygody wokół Jyrgalan!

Razem z Begayim (Trekking Guide & GPS Tracker), Azamat (lokalny przewodnik koni i ekspert górski), Ruslan (lokalny przewodnik koni), Anvar (Chef), Kyle (American Prac. na Project USAID) i Jarryd & Alesha (z Nomadasaurus) , Wpadliśmy pieszo w góry.

Mieliśmy z nami trzy psy i cztery koni – dwa jechały Azamat i Ruslan, a dwa były wykorzystywane jako konie do noszenia namiotów i jedzenia. Resztę sprzętu, w tym nasze odzież, wodę i rzeczy osobiste, zostały przyniesione przez nas na naszych plecach.

Słońce świeciło, niebo było niebieskie i wszyscy byliśmy podekscytowani, że pionierem tej podróży dla przyszłych podróżników do Jyrgalan.

Sceneria była idealna. Wędrowaliśmy razem z pędzącą rzeką, po czym udaliśmy się na trawiastą górę i minął nasz pierwszy obóz pasterskiego. W miesiącach letnich wielu Kirgisów online w górach w jurtach, podczas gdy żyje zwierzętami z ekologicznych pastwisk.

Nick i Bagayim wyruszają z Jyrgalan – natychmiast sceneria była oszałamiająca!

Tuż przed naszą przerwą na lunch zadowoleni z faceta o imieniu Danik w czacie Eki, który ma nowy jurt dostępny dla turystów. SOM (6,50 USD) lub możesz spędzić noc.

My z Danikiem i jego młodym synem… i psem!

Kontynuując piękną dolinę, zatrzymaliśmy się na lunch, zanim mieliśmy do czynienia z przepustką Jyrgalan (Ak Kiya, jak to rozumie, mieszkańcy) na 3332 mln. Wnieśnienie tak samo, jak przepustka nie była zbyt trudna, ale paskudny blister, który rozwinął się na mojej pięcie, nie ułatwił. Niestety nasze poglądy były zasłonięte, ponieważ góry były w tym momencie spowite chmurami. Na przełęczy wciąż była przyzwoita ilość śniegu, co stanowi dość złowieszczy widok!

Zejście z przełęczy, pokazaliśmy się w innym niesamowitym punkcie wyglądu, przed COntining na podłogę doliny poniżej.

Wspaniały, ale złowieszczy widok
Wędrowaliśmy i malowaliśmy skały z jaskrawoczerwonymi strzałami, aby zaznaczyć tę ścieżkę. Anvar był głównie na służbie malarskiej, chociaż wszyscy zrobiliśmy swoją rolę. Po jeszcze jednym (małym) przejściu rzecznym, z niektórymi podmokrowymi użytkami zielonymi i jeszcze jedno wzgórze, w końcu pojawiliśmy się na naszym pierwszym obozie wędrówki.

Oznaczanie metody przyszłych podróżników i przewodników trekkingowych w Jyrgalan
Konie zostały rozładowane i niepokojące, namiot kempingowy w kuchni został wzniesiony, a Azamat & Ruslan rozpoczął ognisko. Wszyscy ustawiamy własne namioty i sprzęt na najbardziej poziomym podłożu, jaki mogliśmy znaleźć, zanim pomogliśmy przy przygotowaniu obiadu.

Wszyscy skuliliśmy się w „kuchni” i cieszyliśmy się tradycyjnym posiłkiem Kurduk (wołowina z ziemniakami, cebulą i przyprawami) oraz świeżą sałatką. Rozmowa była świetna, podobnie jak jedzenie.

Kiedy zapytaliśmy, jaki jest plan następnego dnia, Azamat i Begayim stwierdzili, że nie są pewni, ponieważ nie rozumieli, czy rzeka i przepustka byłyby krzyżowate. Musielibyśmy zobaczyć dokładnie, jak wysoko była woda rano, i następnego dnia porozmawiać z pasterzem w Jaioo…

Czytaj więcej: Najlepszy przewodnik po plecaku Kirgistan

Dzień 2

Spaliśmy jak umarli i obudziliśmy się na słoneczny poranek i owsiankę Semolina na śniadanie. Breaking Camp, wędrowaliśmy piękną ścieżką z kamieniami i głazami rozsianymi na ekologiczne pole, zanim ostatecznie dotarliśmy do rzeki Tup-rzeki nie byliśmy pewni, czy moglibyśmy się przekroczyć.

Po przeciwnej stronie rzeki Tup zauważyliśmy Azamat i Ruslan z ich końmi. To był świetny znak. Patrząc na rzekę, siedmioro z nas, którzy nie byli na koniu, rozumiało, że nie ma metody, w której moglibyśmy ją przekroczyć pieszo – była równie agresywna i głęboka.

Nick przekraczający rzekę Tup na koniu – podczas vloggowania!

Konie wróciły, aby nas zdobyć, a my przekroczyliśmy rzekę w zmianach konno, z psami Ruslan i Azamat przybywali przez właścicieli i pływając za każdym razem.

Kiedy wszyscy byliśmy bezpiecznie, kontynuowaliśmy wzdłuż podłogi Rich Valley, która była pokryta kocem jaskier i mniszek lekarskich. Ta część dnia była wyjątkowo płaska i łatwa, co było świetną rzeczą, ponieważ mieliśmy przed sobą raczej trochę pochyłości.

Siedząc wśród jaskier i mniszek lekarskich

Bankowość dobrze, stworzyliśmy naszą metodę góry na szlaku koni, pozostawiając łąkę za sobą. Odkryliśmy się teraz w otoczeniu wspaniałych sosnowych drzew. Znajdując strumień wysoko na górskiej twarzy, napełniliśmy nasze butelki czystą, czystą wodą, zanim dokonali ostatniego wejścia do około 3000 m, gdzie sosny dostarczały metodę płaskiego płaskowyżu.

Przez sosnowe drzewa idziemy

To tutaj kumpel i Shepherd Azamata, Bata, biwakowali na letni sposób z rodziną i zwierzętami gospodarskimi. Ustawienie ich domu było absolutnie zapierające dech w piersiach i mieliśmy szczęście zaprosić je do zjedzenia lunchu i podzielenia się swoją firmą! Widząc, że byliśmy pierwszymi podróżnikami, którzy kiedykolwiek wybrali tę trasę, zrozumieliśmy, że to spotkanie było całkowicie autentyczne i nie są przygotowane dla turystów.

Zupa Lagman była świeżo wykonana w garnku i podawana nam w bitowych miskach – to było paliwo, które musieliśmy kontynuować i zdominować nadchodzące przełęcz górski, podanie, które Bata stwierdziła, była możliwa.

Niektóre z najlepszych zupów Laghman!
Walczyliśmy z malowniczym, wielokolorowym kanionem, zanim wędruliśmy wraz z umową górską z małym miejscem spoczynku. Stamtąd wzrosiliśmy się w górę, nad odrobiną śniegu i na szczyt 3380m przełęczy! Wnieśnienie było trudne, ale kiedy pokazaliśmy się na szczycie przełęczy, zostaliśmy nagrodzeni ostatecznym widokiem 360 °.