Budżetowe plecak w Hongkongu

pokazaliśmy w Hongkongu podczas dramatycznego prysznica, który wywołał trochę turbulencji w samolocie. Gęsta mgła i deszcz wydawały się, że nigdy nie rozstają się, ale potem w końcu zanurzyliśmy się poniżej szarych chmur burzowych, byśmy nagrodzeni niesamowitymi widokami na panoramę Hongkongu. Przybyliśmy na wyspę Chep Lap Kok, gdzie znajduje się międzynarodowe lotnisko, i pojechaliśmy autobusem do Kowloon. Wiele metod nie widzieliśmy żadnego z popularnych widoków z okien autobusu, ponieważ były one zanurzone w wodzie, które kaskadowały z nieba jak kran. W końcu deszcz wyłanował wystarczająco długo, aby zobaczyć jasne, podobne do Vegas światła, które uosabiają wizje rozległej metropolii.

Skyline Hongkong z naszego samolotu

Przejrzeliśmy się do naszego małego pokoju w New Kowloon Hostel w Mirador Mansions. Wydaje mi się, że muszę wyjaśnić, jakie „rezydencje” są dla tych, którzy nigdy nie byli w Hongkongu. Wiele zakwaterowania jest znacznie poza budżetem plecaka w Hongkongu, więc wielu podróżników i mieszkańców decyduje się na życie lub wynajęcie pokoju w tych ogromnych budynkach. W rejonie Kowloon są dwa „rezydencje” Mirador, w których mieszkaliśmy, oraz rezydencje z kruszkami. Te wysokie struktury mogą pochwalić się 1800 przestrzeniami wszystkich różnych etapów pleśni i próchnicy.

Nasz pokój w rzeczywistości nie był zły. Ludzie boją się uwierzenia, że ​​wszystkie przestrzenie tutaj są jeźdzone na szczurach, plany pokrywane Cespools, ale w rzeczywistości jest tylko kilka lokalizacji, które pozwalają ich przestrzeniom podlegać takie niepokoi. Wiele „hoteli” w rezydencjach ma czyste kafelki, ze wspaniałymi łazienkami i klimatyzacją, ale wszystkie przestrzenie mają wspólny chłodny zapach, który wydaje się emanować z pęknięć w ścianach i podłodze. Nasz pokój w New Kowloon był przyzwoity, jeśli jest dziwnie ukształtowany, z kilkoma wąskimi łóżkami, klimatyzacją, łazienką i oknem na zewnątrz. Ale pokój miał wilgotny zapach, który zdawał się odejść, gdy porzuciliśmy pachnące stóp arkusze i poduszki na korytarz. Po naszym pokoju w Bejrucie prawdopodobnie moglibyśmy być zadowoleni w slumsach.

najmniejszy prysznic w nowym hostelu Kowloon
Nasz pierwszy pokój w nowym hostelu Kowloon

Dobrze się spali i obudziliśmy się rano, aby rozpocząć dzień. Ku naszemu zdziwieniu deszcz się wyczyścił, a słońce świeciło! Najlepszy dzień na sprawdzenie popularnej linii panoramu i może wędrować tak samo jak Victoria Height, aby zobaczyć widok miasta. Spakowaliśmy nasze rzeczy i przygotowaliśmy się do wyjścia na ten dzień, ale wkrótce dowiedzieliśmy się, że nasz pokój został zarezerwowany na noc i nie byli w stanie dać nam kolejnego. Pokazaliśmy się podczas wakacji w Święto Pracy w Hongkongu i staje się to bardzo zajęte. Następne dwie godziny desperacko spędziliśmy, przeglądając rezydencje dla pokoju bez szczura, na które mogliśmy sobie pozwolić. Na szczęście znaleźliśmy taki, który został dostarczony w naszym przewodniku i skontrolowany do Cosmic Guest House. Pokój nie był tak estetyczny jak nowy Kowloon, ale brakowało mu zapachu brudnego podglotowania, więc byliśmy szczęśliwi. Cosmic pomógł nam również rozwiązać naszą wizę chińską, która zaoszczędziła nam długo w ambasadzie. W końcu musieliśmy wyjść i sprawdzić miasto około 11 rano, kiedy to niektóre chmury wprowadziły się i zrujnowały nasze możliwości zobaczenia widoków z Victoria Peak. Nie ma jednak problemu, w Hongkongu jest tak wiele do zrobienia, właśnie wybraliśmy mapę i wyruszyliśmy do miasta. Najpierw udaliśmy się bezpośrednio na wyspę Hongkongu. Niektórzy ludzie mogą być zszokowani, że Hongkong faktycznie składa się z małego archipelagu z 234 wysp. Sprawdziliśmy cztery w całości, więc myślę, że można powiedzieć, że wiele delegowało w tym małym autonomicznym stanie. Wskoczyliśmy na prom, który kosztował 2 USD dolarów Hongkongu na karcie Octopus i wyruszyliśmy na faliste wody Victoria Harbour i ostatecznie postawiliśmy stopę na samej wyspie Hongkongu.

Linia wyspy Hongkongu od gwiazdowej łodzi promowej

Kierowaliśmy się bezpośrednio do środkowego poziomu, najdłużej zadaszonego systemu schodów ruchomych na świecie! Zasadniczo po prostu wskoczisz i zaczynasz wspinać się na wzgórze, jeśli chcesz udać się na konkretną ulicę, aby zrobić zakupy, po prostu zejdziesz z schodów na odpowiednim znaku drogowym i kontynuować chodzenie. Jest to naprawdę niesamowita (i łatwa) metoda do sprawdzania obszaru.

Nick na schodach na średnim poziomie

Wyszliśmy w świątyni Wong Tai Sin, aby sprawdzić standardowy design i kulturę Taoist. Świątynia była interesująca, ale aromat 4000 patyków kadzidła okazał się nieco przytłaczający, więc opuściliśmy świątynię, aby znaleźć lunch. Podjęliśmy decyzję o zatrzymaniu się w pierwszej zatłoczonej restauracji, którą widzieliśmy, co ostatecznie było świetnym makaronemE ZOP SHOP. Z przyjemnością z przyjemnością z smacznym i tanim kosztownym San Miguel (1 USD), myślę, że nie w pełni nie wychodziliśmy z Filipin.

Ma & Pa gotuje trochę smacznego makaronu na lunch

Następnie pojechaliśmy pociągiem do „modnego”, w którym są wszystkie centra handlowe i zakupy modne. Obszar był naprawdę fajny, zajęty, ale miły. Na ulicach była muzyka i pokaz sztuki o tematyce ubóstwa, który był dość poruszający. Natknęliśmy się również na niezwykle stresujący rynek uliczny, gdzie sprzedawali wszystko, od homara po uszy świni. Sekcja ryb na rynku była szczególnie interesująca, mieli do wyboru wszelkiego rodzaju stworzenia oceaniczne. W tym czasie byliśmy dość wyczerpani, chodziliśmy regularnie przez 6 godzin i byliśmy gotowi na odpoczynek, więc wróciliśmy do pokoju.

Świeże ryby i skorupiaki do zakupu na rynku

Po 30 -minutowej relaksie wyciągnęliśmy ze ciasnej, białej płytki naszego kosmicznego pokoju, więc znów się udaliśmy. Tym razem, aby sprawdzić, czy moglibyśmy zdobyć stół przy najtańszej restauracji Michelin na świecie. Każda osoba, która rozumie o Gordonie Ramsey lub ma sieć żywności w domu, rozumie, że gwiazda Michelin jest najwyższym przewodnikiem po międzynarodowej kuchni. Pojawiliśmy się w Tim Ho Wan tylko po to, by zobaczyć linię około 20 potencjalnych gości. Wyglądało na to, że będziemy czekać na jakiś czas, ale na szczęście nasze zmieszane twarze i biała skóra doprowadziły nas (i dwóch innych turystów, którzy czekali) na przód linii. Kupiliśmy na ulicy, kiedy czekaliśmy, zaznaczając pola, które sąsiadowały z nieopłacalnymi chińskimi postaciami. Na szczęście lokalna dama, która również czekała w kolejce, dostarczyła nam krótkiego opisu potraw i weszliśmy do restauracji, przekonaliśmy się, że dokonaliśmy dobrych wyborów. Usiedliśmy i wkrótce potem nasz stół był pokryty różnymi, parującymi potrawami bambusowymi.

cieszenie się sumą dim sum

Pyszne bułki z grilla wieprzowego w restauracji Michelin Star
Niektóre były pierogami, niektóre były dim sum, niektóre były makaronem i wszystkie były pyszne. Będąc jednym z naszych pierwszych „prawdziwych” chińskich dań z jedzeniem, mogliśmy nie być w stanie ustalić, czy zasługuje na gwiazdę Michelin, ale nie miało to znaczenia, jedzenie było lekkie, aromatyczne i pyszne. Zostawiliśmy restaurację nadziewaną na brzeg, musieliśmy nawet zostawić trochę jedzenia na stole, a cały posiłek kosztował dla nas obojga mniej niż 8 USD! Teraz możemy powiedzieć, że byliśmy w restauracji z gwiazdką Michelin, a ponieważ napiwki jest przeciwko lokalnej kulturze, możemy powiedzieć, że nawet nie napiwliśmy się. Gordon Ramsey jesz swoje serce.

Zabawny znak!
poza restauracją Michelin Star

Nasz hostel, kosmiczny pensjonat w Mirador Mansions
Kryształowy projekt w jednym z centrów handlowych

Zajęte skrzyżowanie w Hongkongu
Bus podwójny Decker na ruchliwym skrzyżowaniu w Hongkongu

Downtown Hongkong
ulica w Hongkongu tuż przy chodzącym schodach

Zajęty sklep Mac

sztuka śródmieścia

strefa zakupów
Times Square

Nick ustalający system metra
High End Shopping Stref

Rynek wegetariański na bocznej ulicy w Hongkongu
smażone makaron z wontonami

Nick jedzenie w sklepie z makaronem na ulice
Kadzidło spalanie w świątyni buddyjskiej

Polub ten post? Przypiąć!

Oświadczenie: Goats On the Road jest partnerem Amazon, a także partnerem dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Wskazuje to, że zdobywamy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu i kupujesz od tych sprzedawców.